آب وقتی به نقطه ی جوش رسید ، چای را خوش طعم می کند

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

بسم الله الرحمن الرحیم

 آب وقتی به نقطه ی جوش رسید ، چای را خوش طعم می کند ؛ و توحید ولایی آن آب جوشیده ای است که اگر در مسیر آن قرار بگیری ؛اسماء درون تو را به نزج و پختگی می رساند و وجود تو خوش بو و لطیف و نورانی می شود .

 آبی که به نقطه ی جوش رسیده را وقتی روی چای می ریزیم، بلافاصله رنگ را از چای جدا می کند . یعنی رنگ و طعم و مزه و بو و تمام خاصیتی که در چای بود ؛ تماما در آب حل می شود و دیگر از چای هیچ نمی ماند و تمام خودیهای چای در آب گم می شود و آن چای خشک و بی مزه و تلخ را که هیچکس رغبت به خوردن آن نداشت ؛ زمانی که خود را در آب داغ و جوشیده رها می کند و فانی در آب می شود ؛ تازه قرب پیدا می کند که انسان آن را بنوشد و با خون انسان یکی شود و این آغاز حرکت اوست تا با انسان همراه شده و سیر کند.

انسان سالک وقتی در مسیر توحید ولایی قرار می گیرد . حرارت و داغی فشارها و مصایب و بلاهایی که در این راه به او اصابت می کند ، همانند آب جوشیده ای است که کل منیّت ها و انانیّت ها و رنگ های کذایی را در او ذوب می کند و تمام خودی های او در آب داغ توحید ولایی محو می شود و وجود او مخلص و لطیف می شود و تازه قرب پیدا می کند و حجاب ها از او بر داشته می شود و این آغاز حرکت اوست که با امام جانش معیّت پیدا می کند و خود را در عالم عشق و در حضور امام (ع) می یابد و به همراه امام (ع) حرکت می کند تا به غیب وجودش وصل شود . 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 8 شهريور 1393برچسب:چای , توحید ولایی , غیب , همراه با امام (ع) ,, | 8:16 | نویسنده : ایرانمنش |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • سحر دانلود